Kinematografo saulėtekyje žiūrovas galėjo matyti, bet negalėjo girdėti. Režisieriaus mintį ir meninį sumanymą turėjo perteikti aktorių judesys bei mimika – tai buvo nebylaus kino epocha. 20-tais praėjusio šimtmečio metais kinas „prabilo“. Garsas iškėlė kiną į naują lygį – turtingas garsų pasaulis tapo papildoma raiškos priemone kūrėjui, ir itin svarbiu įspūdžio šaltiniu žiūrovui.
Daugiakanalis erdvinis garsas gali perduoti audio informaciją žiūrovui ne vienu kanalu, o keliais. Tokiu būdu susidaro įspūdis, kad garsas sklinda iš daugybės skirtingose vietose esančių šaltinių. Garsas tarytum apsupa žiūrovą, sukuria erdvės pojūtį. Tokio subtilaus garso perteikimui yra sukurta ir tobulinama specializuota atkūrimo bei perdavimo įranga skirta kino teatrams t.y garso procesoriai, garso apdorojimo įranga, akustinės sistemos bei stiprintuvai. Šiuo metu pagrindiniai kino garso formatai yra 5.1; 7.1 bei Dolby Atmos ir Barco Auro3D. Garso procesorius yra vienas svarbiausių garso atkūrimo bei perdavimo įrenginių kino sistemoje.
Pagrindiniai kino garso procesorių gamintojų yra kompanijos DOLBY, DATASAT, USL.